Červenec 2007

Cenzura a fasismus na idnes.cz blogu

12. července 2007 v 18:55 | Ross Hedvicek
Muj kamarad z mladi, Peter Jungwirth, ktery se velmi neprozretelne priznal (stavam se docela seriozni hrozbou komunistickemu tisku v CSSR!!!), ze mne zna, si navic dovolil velikou drzost v ceskych zemich a to, ze uverejnil muj clanek. Jeho blog http://jungwirth.blog.idnes.cz je pritom jeden z nejctenejsich na idnes.cz blog serveru a Peter je druhy nejvyse hodnoceny bloger jejich systemu- vice nez Paroubek :-)

Behem par minut byl jeho clanek vymazan (= deaktivovan) do Beloruska na skoleni jezdici administratorkou idnes.cz blogu Nadezdou Strakovou a Peter od ni dostal email potvrzujici, ze znamosti s Hedvickem nebudou ceskymi komunistickymi novinari tolerovany. A basta! V normalnich civilizovanych zemich (ted nemluvim o CR) by Strakova byla na hodinu propustena ze zamestnani pro MORALNI A ETICKOU NEZPUSOBILOST! Ovsem v Cesku je cenzura a fasismus uplne normalni a prijatelny! Fuj!

Poctete si:
-----------


Vazeny pane Jungwirth,

bohuzel Vam musim sdelit, ze jste poslednim clankem porusil Kodex bloggera. Clanek jsem deaktivovala a prosim, abyste jej uz neaktivoval. Pan Hedvicek ma blog na lidovkach, muze tedy publikovat sve nazory tam. Navic publikovat korespondenci, ke ktere nemate souhlas, je neeticke.Chcete-li zustat na nasem blogu, prosim dodrzujte Kodex.

Diky za pochopeni.

Srdecne

Nada Strakova
----------

Zde je puvodni Jungwirthuv blog - ktery byl Strakovou vymazan:


Symptomaticnost pripadu pani Paroubkove...


Nejctenejsi bloger ceske soucasnosti a muj pritel Ross Hedvicek, ktery je na blogu IDNES.CZ zakazanym autorem (overil jsem si to, svoboda projevu jen pro nektere) mi poslal nasledujici clanek s prosbou o zverejneni. Rad vyhovuji.

Symptomaticnost pripadu pani Paroubkove...

Kdyz jsem se docetl, ze Jiri Paroubek opousti po 27 letech manzelku a nastehoval se k jakesi o tricet let mladsi blondate husicce - moc jsem prekvapen nebyl. Clovek, ktery dokaze zaprit kamarada z vojny, prokazal takovy nedostatek charakteru, ze opustit manzelku po 27 letech mu jiste nebude pripadat ani trochu blbe. Cesti politici jsou v tomhle smeru naprosta prasata - Google mi vyhodil nasledujici informaci z ceskeho tisku:

Rozvody ceskych politiku
Petr Bendl - Stredocesky hejtman Petr Bendl je rozvedeny jiz dvakrat - naposledy se rozvedl v roce 2003, v dobe, kdy jiz byl ve funkci hejtmana. Potreti se ozenil v srpnu 2005.

Jan Kasl - Exprimator Jan Kasl se rozvedl behem sveho pusobeni v cele prazskeho magistratu. Kratce po rozvodu se v roce 2000 opet ozenil se svou byvalou tiskovou mluvci Terezii Jungrovou, rozenou Bienertovou (vnuckou novinare Ferdinanda Peroutky).

Miroslav Macek - Jeden z prvnich politiku, ktery verejne priznal mimomanzelsky pomer. Rozvedl se v dobe, kdy byl mistopredsedou ODS, v dubnu 2001 se znovu ozenil s Cechosvycarkou Janou Blochovou.

Vladimir Mlynar - V roce 2004 skoncilo po 17 letech manzelstvi tehdejsiho ministra informatiky Vladimira Mlynare (US-DEU) s fotografkou Lucii, s niz ma dva syny. Mlynar se loni v kvetnu podruhe ozenil.

Mirek Topolanek - Soucasny premier CR a predseda ODS Mirek Topolanek svuj mimomanzelsky vztah s mistopredsedkyni Poslanecke snemovny Lucii Talmanovou (ODS) oznamil letos v lednu. Se svou manzelkou Pavlou, s niz ma tri deti, se zatim nerozvadi. Talmanova je tehotna a otcem ditete je Topolanek.

Lubomir Zaoralek - Soucasny mistopredseda Poslanecke snemovny se rozvedl v roce 2000 a pote zil s Monikou Pajerovou, zakladatelkou strany Nadeje. V te dobe byl sefem zahranicniho vyboru snemovny, v roce 2002 se stal predsedou snemovny.
---------

Co mne ovsem zarazelo uz v dobe, kdy se Paroubek stal predsedou vlady, byly ty neuveritelne primitivni utoky na jeho manzelku a jeji vizaz. A na ceskem internetu jsem byl UPLNE JEDINY ktery Paroubkovu manzelku branil. Ted jsem znovu velice nemile prekvapen tim, kolik ruznych blogeru (=hlas lidu) SCHVALUJE, ze Paroubek svou manzelku (po 27 letech, smarjapano!) opustil (Don't you have any decency, you Czechs?).

Pred vice nez dvemi lety, 2.5.2005 2:22, jsem napsal na Cs-clubu: "Jeste nevime, jaky blbec se vyvine z Paroubka, ktery je jisteze legitimni cil, ale delat si srandu z jeho manzelky nepovazuji za spravne. Klausova manzelka Livie taky vypada jako Baba Jaga, Havlova manzelka je dutohlava pobehlice, na Grossove manzelce bylo videt i pres ocean, ze ma v hlave nasrany a nikdo si z nich srandu nedelal. Nebudte zas tak moc Cesi."

A druhy den na to: 6.5.2005 17:51 (daleko nejurazlivejsi byla vyzva ceskeho lidu, aby Paroubek svou manzelku upalil, jako ted uz si to muze jako predseda vlady dovolit):

"Vzhledem ke znacnemu poctu prijemcu (primych i neprimych) mych clanku, dostalo se mi nekolika tisicu prilezitosti byt obeslan ruznymi fotografiemi pani Paroubkove a ruznymi variacemi ceskeho humoru na totez (srovnavani s orangutany, Jabba the Hut, atd, plakaty "Paroubku ted ji muzes upalit").

Prohlasuji oficialne, ze nejsem zadny Paroubkuv kamarad, byli jsme spolu na vojne a tak jsem si zavzpominal. Od te doby jsem se s nim nesetkal. Stejne tak politicka ideologie CSSD je mi zcela cizi a vzdalena, jakoz i podobne ideologie soucasne politicke sceny v Ceske republice.

Presto povazuji viditelne caste pokusy o zesmesnovani vizaze Paroubkovy manzelky za dukaz nedostatecne civilizovanosti a (proc to nerict?) primitivnosti ceskeho naroda. Ceskych zen byl melo byt okolo 5 milionu - a Paulina Porizkova byla jen jedna, ty nove Petry Nemcove a Daniely Pestove uz jejiho kalibru zdaleka nedosahuji.

Dale bych chtel pripomenout, ze my zijici v civilizaci mnohdy mame manzelky nejen mimo ceske "standarty", ale velmi casto i jineho narodnostniho a rasoveho puvodu a tudiz i vizaze. Zrejme by nas dnes uz na ceske plesy a tancovacky ani nevpustili. Mozna je to dobre. Jsou mista, kam slusni lide nechodi."

Dalsi diskuse na podobna temata zde:

Takze pokud jste to porad nepochopili o co mi jde: Pripad pani Paroubkove je pro ceskou ceskou spolecnost SYMPTOMATICKY (najdete si to ve slovniku, snad by se dalo rict PRIZNACNY!). Ukazuje na vseobecnou prijatelnost nedostatku charakteru a moralky ve vykonu nejvyssich spolecenskych funkci. Drzte se svych vlastnich ceskych prislovi - kdo lze, ten krade a muze i vrazdit. Kdo nema moralni dilema s opustenim manzelky po 27 letech, urcite nebude mit moralni problem s branim uplatku za Grippeny nebo se spolupraci s KGB/FSB i kdyz jste vlastne cleny NATO. Ale co to povidam? Vzdyt uz se vam hlasi za prezidenta byvaly agent KGB v Indonesii soudruh Dienstbier! A cesky narod uz ho dopredu miluje! Jaky ma krasny sedivy knirek!!! Mozna jmenuje Klausova kamose Karla Kochera ministrem zahranici! Kdyz mohl byt Kavan - proc ne?

Proste, kdybych byl Zuzana Paroubkova, tak jednoduse emigruju. V takove primitivni a hovadske zemi bych nechtel zit! Co jeste by dokazal cesky clovek nadsene schvalit, jen aby se zalibil "vrchnosti"? Masove vrazdy uz jste vsichni schvalili! Vyvrazdeni rodinnych prislusniku bratru Masinu schvaluje vetsina z vas dodnes! Nad cim budete pochvalne mlaskat priste? Nad lidozroutstvim?

Ross Hedvicek
----------------

Nezbyva nez stoprocentne souhlasit a taky se pod to podepsat. Hedvickovy clanky mne nekolikrat prekvapily, ale jeste se mi nestalo, ze bych s nimi nesouhlasil. A timto apeluji na vedeni blogu idnes.cz, aby reversovalo svoje rozhodnuti a Rosse Hedvicka nechalo na idnes.cz blogovat. Svoboda projevu nesmi platit jen pro pochlebovace statni moci. Free Ross Hedvicek now!!!

Korespondence

12. července 2007 v 15:38 | Ross Hedvicek
Pokud to chcete chronologicky - tak to musite cist odspodu.
----
Vazena pani Strakova,
poslal jsem panu Hedvickovi nasi vymenu, nebot jsem se domnival, ze ho muze zajimat Vase argumentace pro uzavreni Vaseho blogu jeho osobe.
Pan Hedvicek se domniva, ze nase vymena muze zajimat sirsi ctenarskou obec. Nevim jak moc, ale nemam duvod se stydet za sve nazory a predpokladam, ze Vy take ne.
Proto davam panu Hedvickovi svoleni k uverejneni nasich vymeny na jeho blogu. Za predpokladu, ze nebudou uverejnene nase e-mailove adresy. Ani jeden z nas asi nemame cas odpovidat na velke mnozstvi e-mailu. Tak jak ho ma zrejme Ross Hedvicek.
Zdravi
Charles N.Wiener
®eneva, ©vycarsko
-------- Original Message --------
Subject: Re: pristup na blog pro pana Hedvicka
Date: Mon, 18 Jun 2007 09:31:21 -0400
From: Ross Hedvicek To: Charles Wiener
Dekuji, ze se mne tak zastavate. Libi se mi vase argumenty (ty, ktere se netykaji mne). Svolil byste abych vas email zverejnil? Vase jmeno ano, vasi email adresu ne?
Rosta
-------- Original Message --------
Subject: pristup na blog pro pana Hedvicka
Date: Sun, 17 Jun 2007 03:13:25 +0200
From: Charles Wiener
To: HEDVICEK Ross
-------- Original Message --------
Subject: pristup na blog pro pana Hedvicka
Date: Thu, 14 Jun 2007 19:41:24 +0200
From: Wiener Karel
To: MMD Blog <blog@idnes.cz>
Vazena pani Strakova,

myslim, ze znam jak pracuje BBC, byt ne do detailu, jak to znate Vy. Ceske vysilani zalozili Pavel Tigrid a Josef Schwarz-Cervinka (toho druheho jsem znal). Sledoval jsem jeji vysilani v dobe komunismu v cestine i anglictine na Vychode i Zapade a znal jsem i nektere lidi, kteri tam pracovali. S nekterymi jsem stale v kontaktu a jsou mymi kamarady. Vim, ze BBC se snazi oddelit zpravu od komentare zpravy, coz v ceske zurnalistice je skoro k nevideni. Ze BBC zastavilo ceske vysilani je veci priorit, ne toho, ze by nemelo co ceskemu posluchaci nabidnout. Pokud ma clovek limitovany mesec, zivot ho stavi trvale pred nutnosti vyberu co chce a v jake posloupnosti. A hlavne na co mam.

Argumentace BBC, ze Cesko jiz nepotrebuje podpurne berlicky je diplomatickym zpusobem jak vybruslit z dane situace bez urazky toho, koho se to rozhodnuti dotyka. V tomto pripade ceskeho posluchace. Takze je to trosku hlazeni po srsti mu rici, ze za relativne kratku dobu zvladnul demokracii natolik, ze pomoc zvenci neni vyslovene nutna. Kdo cte ceske noviny vsak vi, ze jestlize demokracie tu formalne vladne, preci jenom si lide vysvetluji veci ruzne. Dam priklad a predpokladam, ze mluvite anglicky. Existuje slovo pavement. V anglicke anglictine znamena chodnik, v Americe dlazdenou silnici (od francouzskeho pave, kostka). Rekne-li nekdo "I drove on the pavement", Anglican a American pochopi tuto vetu jinak. Diametralne. Takze nejde jenom o to mluvit spolecnym jazykem, ale o to davat slovum stejny vyznam.

A tady je ten problem. V Cesku je demokracie chapana jako vlada vetsiny. Jestli tato definice je spravna, je neuplna. Protoze nutno dodat, ze v tomto systemu prava mensiny jsou garantovana a chranena. Jinak by demokracie byla valcovacim strojem, pod nimz by mensina byla decimovana. Stejne tak svoboda. V Cesku je chapana jako pravo (konecne) si delat co chci. Coz jinde je definovano jako anarchie. Nebot svoboda jedince konci tam, kde svoboda jeho souseda zacina. Jestli Cesi to akceptuji (vetsinou) v aute pred svetly, kde cervene svetlo zjevne omezuje jejich svobodu pokracovat v ceste, v jinych oblastech nevidi nutnost akceptovat omezeni vlastni svobody pro svobodu vsech a jednaji casto v ramci vlastnich prav nadprumerne a zbytecne nezdvorile a neurvale. Nepsal bych o tom, kdybych toho nebyl svedkem znovu vcera pozde vecer na Staromestskem namesti, kde dva clenove policie odpovidali turistum, kteri jim pokladali otazky, zpusobem, ze jsem se stydel. Mel jsem prilezitost toto tema diskutovat s panem Jaklem, poradcem pana Klause, a tak vim, ze rozdilnost nazoru na obsah vyrazu se neomezuje jenom u lidi nevzdelanych, ale i u lidi, kteri rozhoduji o tomto state.

Toto vse jsem napsal, protoze si casto myslim, ze pouzivame stejna slova, aniz bychom jim davali stejny smysl.

Ale zpatky k Hedvickovi. Jeho nazory jsou casto extremni a jeho argumentace casto netolerantne agresivni, ale velmi casto predklada nazory, o kterych by se v ceske spolecnosti melo premyslet. Problemem Hedvicka a mnohych jinych lidi zijicich mimo hranice Ceska je historicka stalice, ze Pan Buh vi vse a Cech vi vse lepe. Nelze odkazat na zkusenosti jinde a argument, ze clovek je "emigrant" je v ceske spolecnosti povazovan za logicky duvod nekomu uzavrit usta. Nejzjevneji se to ukazalo po Sametove revoluci, kdy baltske republiky, Polaci, Madari a v necem i Slovaci akceptovali rady a pomoc svych krajanu v zahranici zatim co Cesi ve velke vetsine ji odmitali. A odmitaji dodnes. Pracoval jsem v Praze od prosince 2004 do unora 2006 a tak jsem mel moznost tuto argumentaci zazit zevnitr zeme.

Jiste ze v ramci trhu a hlavne neschopnosti nekterych Cechu akceptovat hlasy "odjinud" muzete v ramci svych prav nedat panu Hedvickovi pristup na Vas blog. Muzete se dokonce uklidnovat, ze to je nazor cele redakce. Giordano Bruno mel pravdu, byt Cirkev Svata tvrdila opak - pravda neni nutne veci vetsiny, ale objektivni skutecnosti. Existuje casto mimo nasi moznost ji zmenit. Muzeme ji vsak ignorovat.

Hluboce se vsak mylite svym tvrzenim, ze "pan Hedvicek je tak aktivni a ma potrebu se vyjadrovat k vecem v CR, ay by to urcite nemel zapotrebi". Ma to zapotrebi. Ma dle mne nevyreseny "ucet" se svou starou vlasti. Ktera se nevyporadala s komunismem. Ma problem akceptovat, ze se KSC deklarovala jako zlocinecka organizace, ale clenstvi v ni ne. Nesouhlasim s nim, ze by clenstvi v KSC melo nekoho spolecensky a jinak znemoznit do konce jeho dni, ale preci jenom si myslim, ze zvolit predsedkyni "Senatniho vyboru pro styk s krajany v zahranici" (myslim, ze takovy je jeho nazev), ktera ma jednat s krajany, kteri vetsinou odesli kvuli vlade KSC, byvalou clenku strany nebylo nutne. A stalo se to, protoze clenstvi v KSC se bagatelizovalo a nepredstavuje v ocich lidi neco zleho. Pricemz prave existence tech kyvalu umoznilo te strane vladnout. Byt to nebyla jedina podminka teto vlady. S tim, ze spolecenska odpovednost pracovniku Prognostickeho ustavu AV, byt neclenu strany, byla vetsi, nez nejake referentky Zakopane Lhoty, clenky KSC. Nekdy se tudiz stava, ze pan Hedvicek mlati do otevrenych dveri a deklaruje cesky narod jako celek za lidi bez charakteru. Snad s vyjimkou pana Hucina neni osoba, ktera by nalezla u neho milost. O prezidentech minulych i soucasnych nemluve. Jestli tedy s nim v mnohem nesouhlasim, preci jenom se domnivam, ze prezentace jeho nazoru umoznuje se k nim vyjadrit a veci vyjasnit. Tak je evakujete. Chvala Prirode existuji jina mista, kde se vyjadrovat muze. Ale kdyby vsichni vyuzili prava trhu a jejich nezadatelneho prava si delat co oni chteji, nemohl by se vyjadrit nikde. Byt tiskovym organem dava nejenom zakonna prava, ale i moralni povinnosti.

Typicka ceska je Vase snaha ukazat, ze nemam moc mluvit, protoze na Zapade nejsou veci zase tak jednostranne jasne. Souhlasim s Vami, ze Zapad neni idealni, ale jeho kapitalismus preci jenom dokazal dat lidem protekci socialni i osobni, o kterych vetsina Cechu vubec nevi a proto nevidi cestu, kterou jeste bude muset jejich spolecnost projit. Ale Vas argument, ktery je urcite alespon v zasade spravny (nikde neni system, ktery by se nemohl zlepsit) neni v kontradikci s mym. Dokonce si myslim, ze cini ten muj argument o to padnejsi. Jiste ma Zapad dost co vylepsovat - schvalne pisi vylepsovat a ne napravovat, protoze napravovat znamena vracet se k puvodnimu lepsimu stavu. Cesko vsak nevim proc ma potrebu opakovat chyby, kterych se Zapad ve svem vyvoji dopustil a dopousti a ma malou inklinaci se ucit z chyb jinych. A ani to nevidi.

A tak Vase "jako by vsude na zapade vzdy vsem dali sanci " vyzniva jako "my mozna nemame svobodu, ale vy lynchujete cernochy" komunistu.

Dle Stareho Zakona Mojzis musel 40 let chodit po pousti a stejne mu nebylo umozneno vstoupit do Zeme Svate. Postoj ktery obhajujete pouze dokazuje, ze i ceska spolecnost bude muset projit svymi ctyriceti lety, i kdyz mozna budou trvat ponekud dele, nez mladez bude osvobozena od idei, ze se neschopnost diskutovat resi umlcenim jedincu, kteri predkladaji neprijemne otazky, byt nekdy az neakceptovatelnou formou. Osoba skutecne presvedcena o sve pravde a hlavne schopna ji argumentovat by si dala praci tvrzeni pana Hedvicka analyzovat a ukazat, kde ma pravdu a kde je uplne vedle.

Zdravi
Charles N.Wiener
®eneva, ©vycarsko

________________________________
From: MMD Blog [mailto:blog@idnes.cz]
To: Wiener Karel
Sent: Thu, 14 Jun 2007 11:34:17 +0200
Subject: RE: pristup na blog pro pana Hedvicka
Vazeny pane Wienere,

mate pravdu, ze proces demokratizace v CR nejde zcela hladce. Pracovala jsem cela leta v ceske redakci BBC, ktera jak asi vite, skoncila s lonskym unorem s tim, ze BBC argumentovalo, ze CR je plne demokraticka zeme a jiz nepotrebujeme jejich podpurnych berlicek. Argumentace na trhu s medii vyzni ponekud smesne, kdyz tolik peridodik strani politickym stranam. Ne ze by britsky tisk nebyl politicky vyhraneny, ale BBC se jistou objetivitu snazi a jestli si mame z nekoho vzit priklad, tak mozna prave z nich. A prece vzdy maji sve onlinove diksuze rizene a ne vzdy poskytnou prostor vsem, co chteji sve nazory dat svetu najevo. Take byste je nazval nazorove slabe?

Mrzi mne, ze pro vas jsem (respetkive cela redakce, neb jsme v tom byli zajedno) nazorove oslabena ci primo slaba, kdyz jednomu cloveku neudelim prostor k vyjadreni se, zatimco jsem jej udelila jinym nazorove velmi vyhranenym (vsak se o tom presvedcte). ja si vazim toho, ze pan Hedvicek je tak aktivni a ma potrebu se vyjadrovat k vecem v CR, ay by to urcite nemel zapotrebi, ale zkratka tu mame jiste zkusenosti a na zaklade jich se rozhodujeme. At uz ve vasich ocich primo nekoho umlcujeme (vase teorie vyzni jako by vsude na zapade vzdy vsem dali sanci - o tom tak trosku sama pochybuji).

Srdecne zdravi

Nada Strakova
________________________________
From: Wiener Karel
Sent: Wednesday, June 13, 2007 4:30 PM
To: MMD Blog
Subject: pristup na blog pro pana Hedvicka
Valena pani Strakova,

schovavat se za zakony volneho trhu neni zrovna nejlep¹i argument. Nedat osobe prostor k vyjadreni, pokud tak cini v ramci zakonu, je znamkou neschopnosti akceptovat prezentaci takoveho nazoru. Prirozene z hlediska pravniho jednate v mezich zakona, ale Va¹ postup je znamkou Va¹i nazorove slabosti, ne zakonu volneho trhu.

Neliji v Ceske republice a nejsem ceskeho puvodu a tak mam denne molnosti srovnani. "Ceska republika bude skutecne nejenom de jure, ze zakona, ale take de facto, ve skutecnosti, soucasti sveta svobody a demokracie" neni moje teorie, ale hluboke presvedceni mnoha lidi sledujicich proces demokratizace a ktera se zdaleka netyka pouze Ceske republiky, le nedat prostor k diskusi je neprime umlcovani a umlcovani je znamkou slabosti argumentovat vlastni nazorove pozice.

Zdravi
Charles N.Wiener
®eneva, ©vycarsko

________________________________
From: MMD Blog [mailto:blog@idnes.cz]
To: Wiener Karel
Sent: Wed, 13 Jun 2007 16:09:46 +0200
Subject: RE: pristup na blog pro pana Hedvicka
Dobry den,
Bohuzel vas ale asi timto emailem zklamu, ale skutecne jsme p. Hedvickovi blog neudelili. Zde je vysvetleni.
Pan Hedvicek je zajiste zajimavy clovek se zajimavou historii a verte, ze my jsme peclive zvazovali, zda mu blog udelit ci ne. Bohuzel p. Hedvicek nema ve spolecnosti MAFRA zcela cisty stit a jestli mohu byt uprimna, komunikace s nim byla neunosne problematicka. Tuto zkusenost nemame jen my, ale i vice serveru, coz se domnivam prece jen naznacuje, ze nejaky problem tu bude. Tudiz jsme se rozhodli mu blog neudelit.
Nase rozhodnuti nema nic spolecneho se svobodou projevu - mame zde zastoupeny lidi od levicoveho smysleni az po velmi konzervativni pravicove bloggery. Lide se kontroverzne a ne zcela politicky korektne vyjadruji k tematum jako jsou politici, Romove, Cunek apod. Opravdu nikomu neupirame pravo na vyjadreni, pokud otevrene nepodnecuje nasili a rasismus.
Myslim, ze vase teorie "Ceska republika bude skutecne nejenom de jure, ze zakona, ale take de facto, ve skutecnosti, soucasti sveta svobody a demokracie" nema s timto nic spolecneho. My udelujeme prostor na nasem serveru idnes.cz tem, kteri nam splnuji jiste podminky a tak se domnivam, ze mame svate pravo rozhodovat o tom, kdo se na tomto prostoru bude vyskytovat. To je prece zakon volneh trhu, nebo neni?
Proto zde take zodpovedne prohlasuji, ze duvod k neudeleni blogu nebyl v zadnem pripade ideologicky, jak to p. Hedvicek rad prezentuje. Naopak mame radi, kdyz nam lidi pisi lehce kontroverzni veci, ktere vzbuzuji debatu. Jsme si vedomi toho, ze to pritahuje ctenarskou pozornost.
Urcite vas ale potesim zpravou, kterou jiz jiste mate ve sve schrance, ze pan Hedvicek ode dneska pise verejne na lidovkach. Preju hodne ctenarskych pozitku a pokud budete mit nekdy chvilku, podivejte se i k nam na blogy. Myslim, ze nektere nazory by vas take mohly zaujmout.
Dekujeme za reakci a pochopeni a srdecne zdravi
Nada Strakova
blog.idnes.cz
Redakce iDNES.cz
________________________________
From: Wiener Karel Sent: Friday, June 08, 2007 8:58 PM
To: MMD Blog
Subject: pristup na blog pro pana Hedvicka
Je ne suis pas d'accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu'au bout pour que vous puissiez le dire.
Nesouhlasim s tim co rikate, ale budu se bit do konce, abyste to mohl rici. Voltaire

Vec : blogy
Valeni pratele,

bylo mi receno, ze pan Rostislav Hedvicek (Ross Hedvicek) ma problemy s umistenim svym textu na blogu vasich instituci. Myslim, ze by pan Hedvicek mel dostat stejne moznosti jako jini jejich uzivatele, mame-li dosahnout toho, ze Ceska republika bude skutecne nejenom de jure, ze zakona, ale take de facto, ve skutecnosti, soucasti sveta svobody a demokracie, kde kazda osoba ma pravo vyjadrit svuj nazor v ramci dodrzovani zakonu. A hlavne ma moznost toto pravo vyuzit.

Ne vzdy s argumentaci pana Hedvicka souhlasim, ale domnivam se, ze jeho texty prispivaji k diskusi otazek, ktere hybaji ceskou spolecnosti. Nic lepe nevyjadruje povinnost kazdeho skutecneho demokrata takovy prostor diskuse vytvorit nez vyse uvedena citace slavneho francouzskeho myslitele Voltaira.

Prosim vas proto, abyste vytvorili pro pana Hedvicka vyjadrovaci prostor, ktery byl byl stejny jako maji moznost ziskat jini uzivatele vasich blogu. A to pristupem i viditelnosti jeho prispevku.

Dekuji vam za pochopeni
S uctou

Charles Wiener